Přihlížet, nebo jednat? (PDF)

Kategorie: ,

Popis

Pro střední školy byla vytvořena publikace „Přihlížet, nebo jednat?“ přinášející žákům téma aktivního občanství. První metodika „Přihlížet, nebo jednat?“ umožňuje žákům uvědomění si vlastní občanské odpovědnosti tváří v tvář globálnímu problému, který se nás jen zdánlivě netýká (např. chudoba v rozvojových zemích). Žáci na základě fotografií pojmenují globální problémy současnosti. Zformulují argumenty proč se zapojit nebo nezapojit do jejich řešení. Objasní, proč se nás tyto problémy dotýkají. Prostřednictvím diskuze si utřídí svůj postoj, zda se do řešení globálních problémů zapojit či ne. Metodika „Kdo, když ne my?“ vede žáky ke kritickému zhodnocení evropského pojetí rozvojového projektu a pomáhá žákům vytvářet si vlastní postoj k významu rozvojové spolupráce. Žáci na základě analýzy příkladu běžného rozvojového projektu stavby škol v Africe kriticky zhodnotí stávající evropské pojetí, v němž je rozvojová spolupráce pojímána. Rozvinou škálu alternativních úhlů pohledu na dané téma a v pozitivním slova smyslu prohlubují vlastní postoj k významu rozvojové spolupráce.