Popis
V metodickém materiálu naleznete:
- Vysvětlení principů, pomocí kterých pracujeme s metodou Živé knihovny.
- Všechny aktivity, které v rámci Živé knihovny probíhají během celého vyučovacího dne (využitelné i v samostatných hodinách pro sebepoznání, poznávání ostatních a práci se stereotypy a předsudky).
- Návazné aktivity pro hodiny českého jazyka (tipy na práci s anotacemi „živých knih“ – práce s jazykem, s textem, s příběhem).
- Tipy, jak na organizaci Živé knihovny ve škole.
K čemu můžete tuto publikaci využít?
- Můžete se seznámit se s konceptem Živé knihovny (kapitoly 1, 2 a 3) a získat představu, jak může Živá knihovna probíhat v rámci výuky ve formě tematického dne (kapitola 4).
- Můžete využívat v publikaci popsané aktivity i metodu Živé knihovny pro práci s tématy jako jsou např. odlišnost, rozmanitost, stereotypy, předsudky, nesnášenlivost a identita. Ale i chudoba a sociální vyloučení, migrace, víra a náboženství, zdravotní znevýhodnění, psychická onemocnění, závislost a mnoho dalších (kapitoly 4 a 6).
- Jelikož je metoda Živé knihovny postavena na práci s příběhem, nabízí publikace inspiraci do hodin českého jazyka (kapitola 6). Metodu lze uplatnit také v hodinách občanské výchovy, anglického jazyka, dějepisu, zeměpisu a rovněž k pokrytí průřezových témat.
- Můžete na škole zorganizovat Živou knihovnu (kapitola 5).
Na publikaci navazuje nový metodická materiál Živá knihovna a její možné využití v hodinách anglického jazyka.